مشاوره ازدواج چیست و چگونه می تواند به ما کمک کند؟ آیا تمام نامزدها و زوجینی که قصد ازدواج با هم دارند، باید به مشاور قبل از ازدواج مراجعه کنند؟ یک مشاور ازدواج حرفه ای از چه راه هایی می تواند به ما کمک کند؟ در چه مرحله ای از آشنایی باید به مشاور ازدواج مراجعه کنیم؟ و …

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج برای داشتن یک زندگی خانوادگی سالم و پرانرژی و ساختن یک رابطه متعهدانه بسیار زیاد است. مسائل زیادی وجود دارد که زوجین باید قبل از ازدواج به آن بپردازند، رابطه قبل از ازدواج، صحبت های قبل از ازدواج  و حتی تست های روانشناسی قبل از ازدواج از جمله موارد مهمی است که پرداختن به آن ضروری به نظر می رسد. همراه با افق سلامت به بررسی مواردی می پردازیم که همواره جز دغدغه های مراجعان به این مرکز بوده است.

استرس قبل از ازدواج برای چیست؟

اجازه دهید از ابتدای کار شروع کنیم. بسیاری از افرادی که در شرف ازدواج هستند، استرس دارند. استرس قبل از ازدواج امر بسیار طبیعی و رایجی است که ممکن است سراغ هریک از زوجین بیاید. معمولا زوجین از روبرو شدن با مسئولیت های جدید ترس دارند و یا نگرانند که نتوانند به خوبی مشکلات به وجود آمده در رابطه را مدیریت کنند. صحبت های قبل از ازدواج کمک بسیار بزرگ برای حل این قبیل نگرانی ها است. البته این صحبت ها در صورتی اثر بخش خواهند بود که در چارچوب حل مسائل مطرح شوند. شاید بسیاری از زوجین در رابطه قبل از ازدواج خود مشکل خاصی نداشته باشند، اما به محض ازدواج و قرارگیری در چارچوب خانواده مسائل رنگ دیگری به خود می گیرند.

 

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج دقیقا در راستای کاهش استرس قبل از ازدواج و بهبود شرایط آتی زوجین است. زوجین در طی روند مشاوره می توانند تحت نظر یک درمانگر حرفه ای با نظرات یکدیگر آشنا شوند و به درک بهتری از انتظارات و رفتارهای یکدیگر برسند. اگر احساس می کنید برای کنترل استرس قبل از ازدواج دچار مشکل هستید، می توانید با مراجعه به کلینیک مشاوره ازدواج در این زمینه از آن ها مشورت لازم را دریافت کنید.